Leave your life behind

Leave your life behind

München | Munich I.

2019. február 18. - Zsu.

Scroll down for the English version!

 

Németországban ez már a sokadik város amit meglátogattam és eddig mind tetszett (pedig elég válogatós vagyok).

Sok látnivaló van, sok érdekesség.

A szállásom a vasútállomáshoz / buszállomáshoz közel volt, csak pár perc sétára. A belváros és a látnivalók viszont már messze voltak 3-4 km séta. A hostel nem a legnyugisabb, de egész jó volt. (Meininger hostel). Azt nem tudom hogy főszezonban milyen lehet, akkor valószínű nem ezt választanám. De most így tél végén volt olyan éjszaka hogy összesen 3-an voltunk a hatágyas szobában. 

Mivel a várost sétálva lehet megismerni a legjobban, így a tömegközlekedést nem is használtam. De ahogy láttam a metróhálózat nagyon jól kiépített, ha valaki azt preferálja séta helyett.

Kezdjük a legjobban: Eisbachwelle. Ez a legmenőbb dolog amit valaha láttam. Már mikor a látványosságokat kerestem tudtam hogy ez nagyon fog tetszeni. A Haus der Kunst múzeum melletti hídnál van egy álló hullám ami  tökéletes a folyó szörfhöz. Mindig sok szörfös sorakozik a parton hogy sorra kerüljön, és mindig nagy tömeg van a hídon és a parton is. Kezdő szörfösöket nem láttam (bár lehet azért mert épp tél végén járunk, nem ez az ideális idő elkezdeni egy új vizes sportot), de láttam nagyon sok ügyes szörföst, percek alatt lett is pár kedvencem :) Órákat lehet itt álldogállni figyelve őket, a parton állva viszont könnyen vizesek lehetünk.

Az Eisbachwelle mellett helyezkedik el a Englischer garten, ami egy hatalmas alapterületű(427 hektár) park. Itt mindig nagyon sokan vannak, sportolnak, kacsákat etetnek, sétálnak, vagy csak fekszenek a fűben... Nagyon jó időt fogtam ki, bár mindent sár borított, de az idő nagyon szép volt. Szóval sétálgattam én is, kacsákat etettem (kedvenc park időtöltésem) és néztem a szörfösöket.

A parkban van még a Monopteros pavilon isÉrdemes ide elsétálni, a kilátás szép, és maga a pavilon is. Itt is nagyon sokan vannak mindig, turisták és helyiek egyaránt.

Másik park ahova érdemes elsétálni az Frühlingsanlagen, az Isar másik partján. Igazából itt nagyon hosszan lehet sétálgatni parkokon keresztül. Ez a park volt a másik kedvencem. Hétvégén jártam itt, a park tele volt emberekkel, mindenki sétálgat, fagyizik, biciklizik. Szóval nagyon kis hangulatos hely ez is. Néhol még 1-1 kisebb havas területbe is belebotlottam :) (Ezen a télen még csak egyszer láttam havat, hóesést pedig nem is.) 

A belvárosban a nevezetes épületek egymást érik, amit kiemelnék az a Neus Rathaus, azaz a városháza. Az épület homlokzata lenyűgöző.

A Bahnwartel thiel pedig a másik kedvencem a városban. Graffiti kedvelőknek tudom ajánlani ezt a helyet. Hihetetlen a hely, a legszürreálisabb hely ahol életemben jártam. A hely közepén van egy kulturális központ, koncertekkel, rendezvényekkel. Én nappal jártam itt, így egész kihalt volt, de érdemes lehet este is megnézni. Az nem volt tiszta számomra hogy pontosan mi ez, az egész a kulturális központ, vagy csak a középső épület. Szóval ha valaki ismeri a helyet, írja meg hogy mi is ez :)

Nagyon sok templomot megnéztem a séták során. Mindbe ingyenes a belépés, a kevésbé "híresek" nekem jobban tetszettek (pl.St. Lukas templom). Szóval ha egy az utunkba esik, érdemes betérni.

 

 

I was in a few places in Germany before and I liked all.

You can see a lots of sights and interesting things in Munich.

My accommodation was near to the train/bus station, just a few minute walk. But the city center and the sights were a little far, 3-4km walk. The hostel wasn’t too quiet, but it was fine (Meininger hostel). I dont know how is it in the high season, probably I would choose an other one but it was fine now.

I was walking a lot in this few days, I didn’t use the public transportation. But as I saw the metro lines are great, if you do not prefer to walk all day.

Let's start with the best one: Eisbachwelle. This is the coolest thing that I have ever seen. When I was searching for sights before the trip I knew I will love this one. There is a bridge near the Haus der Kunst museum. And the water forms a stand wave here which one is perfect for river surf. So the place is full with surfers and people who are watching the surfers. I didn’t see beginners here (probably because it’s winter) but I saw a lots of talented surfers, I had some favorites in a few minutes. I could stay here for hours (as everybody else) and just watch the surfers. And watch out, you can be wet very easily on the shore.

There is a park next to the Eisbachwelle, the Englischer garten. The park is huge (427 ha) and it’s always full. People do sports, feed ducks or just lay on the grass… I had a very great time here, the weather was amazing (like in the spring), although the roads were a little muddy but I was feeding the ducks (this is my favorite park program) and just walking around so it was great.

There is the Monopteros pavilion. It’s worth a visit too. The ceiling is beautiful, and the view to the park too. It’s also always full with tourists and locals.

The other park that you should visit is the Frühlingsanlagen. Actually, you can take a long walk through parks next to the Isar. This one is my other favorite. I was here at the weekend so the park was full with people. It’s a really idyllic place, great for a walk and some chill. I also saw some snowy parts here :) (I saw snow once and I didn’t see snowfall in this winter)

The sights are close to each other in the city center, but I would like to mention the Neus Rathaus (City hall). The frontage of the building is amazing.

The Bahnwartel thiel is my other favourite place. It’s the perfect place for graffiti lovers. It is wonderful, and also the most surrealistic place ever. There is also a cultural center with concerts and other events. I was here at day so it was calm and almost empty, but it can be nice at night too. By the way, I am not sure what is this place. Is the whole place the cultural center or just the main building... So if you know, PM me what’s this place :)

I visited many churces during the walks. There is no entrance fee, so if you find one, just visit it. I liked the not too „popular” ones more (like the St. Lucas church).

 

A bejegyzés trackback címe:

https://leaveyourlifebehind.blog.hu/api/trackback/id/tr6014638104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása