Leave your life behind

Leave your life behind

Gran Canaria - 32. nap / Day 32

2018. december 13. - Zsu.

Scroll down for the English version.

 

Hát véget ért az 1 hónap önkénteskedés a Kanári szigeteken.

Az előző bejegyzésben azt írtam hogy a 2. nap 2 hétnek tűnik. Most a 4 hét tűnik 4 napnak :) Rengeteg dolog történt velem A szigeten, sok önkéntessel dolgoztam együtt, sok embert megismertem…

A munkáról már írtam korábban, ez nem is változott. Nem volt nehéz egyáltalán, műszaktól függően csak 2-3 órát kellett dolgozni, heti 5 napban (vagy kevesebb). Az utóbbi időben sok önkéntes volt a hostelben így heti 3 műszakom volt, az utolsó héten pedig már nem is dolgoztam.

A szigetet a lehetőségekhez képest sikerült bejárni. Itt célszerű autót bérelni, mert nem mindenhova lehet eljutni tömegközlekedéssel.

Las Palmas: Ez a főváros. A városban nincs sok látnivaló, 1-2 múzeum, és egy hosszú tengerpart. Az időm nagy részét itt töltöttem, a part nagyon szép, az idő is szinte végig az volt.

La Isleta: A főváros egy kisebb része, egy majdnem sziget. Ezen a részen van a hostel (Atlas Hostel). Itt a part kavicsos, de nagyon szép. Lehet túrázni is.

Vegueta: Las Palmas óvárosa. Szerdánként tapas este van, az utca tele van fiatalokkal, turistákkal.

Maspalomas: A sziget déli részén lévő város. Itt pár napot töltöttem. Itt van a "Natural Dune Reserve of Maspalomas" azaz homokdűnék. Nagyon szép, mintha a sivatagba csöppenne az ember.

Agaete: A sziget nyugati részén lévő kisváros. Ez a város nem igazán tetszett, így itt csak pár órát töltöttem. A part kavicsos, így napozni nem igazán jó, a víz viszont nagyon nyugodt itt, szóval úszni tökéletes. A kilátás nagyon szép.

La Garita: Itt van az El Bufadero, ami tulajdonképpen egy lyuk a sziklában. Erős hullámzáskor nagyon szép. Amikor ott voltam sajnos nem voltak olyan nagyok a hullámok, de azért pár órát megért.

 

Az utóbbi 2 hétben szörf suliba jártam. Össze-vissza törtem magam, a testem tele van zúzódásokkal, az egyik ujjam egy hétig lila volt. Az első alkalmak egyikén egy másik szörfös deszkája fejbe talált (igazából kétszer is). Az egyik ütés a szemem mellett ért ami szépen be is lilult. Nagyon sok óceán vizet sikerült inni, a hullámok úgy maguk alá gyűrnek hogy el se hinném. Szóval nem egyszerű, nem veszélytelen de imádtam :) Máshol folytatom.

Elmentem búvárkodni is. Első pár perc fura volt, de igyekeztem nyugodt maradni. Fura érzés ha az ember nem tud "szabadon" lélegezni. Láttam sok szép halat, kagylót. Ezt is folytatom máshol.

Már amikor idejöttem tudtam hogy a hostel nem lesz a legjobb, de úgy indultam neki hogy a társaság fogja eldönteni hogy itt töltöm-e az egy hónapot. Nem kellett csalódnom, szuper volt. Mindenki kedves, nyitott.

Az a hagyomány hogy aki az utolsó éjszakáját tölti a hostelben, süt-főz valamit a többi önkéntesnek. Tegnap este rajtam volt a sor, így paprikás krumplit készítettem nekik :) Hát az alapanyagokat itt nem sikerült 100%ban megtalálni, de jól sikerült így is.

Érdekes volt megfigyelni hogy telnek itt a mindennapok. Mindenki előzékeny és kedves. Ha a zebra közelébe érek az első autós átenged, ha mégsem akkor pedig bocsánatot kér (int). A buszon a sofőr megvárja amíg az idős ember nyugodtan leül a helyére, ha mozgássérült utazik a buszon, a sofőr addig nem indul el amíg a széket le nem szíjazták a biztonsági övvel. Ugyanígy babakocsinál. Hát nem tudom otthon ilyet mikor tapasztaltam :) A hétvégéket mindenki a tengerparton tölti, az  éttermek pedig folyamatosan dugig vannak. 

Itt nem találtam kifejezeten helyi ételeket. Amit kipróbáltam az patatas bravas egyik változata (erről itt írtam korábban). Illetve a tengeri ételek nagyon finomak, és olcsók. Találtam egy nagyon jó helyet, igazi spanyol.(Amigo Camilo). Étlap itt nemigen van, a konyha mellett van egy hűtőpult különböző halakkal, kagylókkal. Itt lehet kiválasztani hogy mit szeretnél, és hogyan legyen elkészítve. Ez a hely tényleg mindig tele van. Egyszer sikerült asztalt kapni, amikor az esti újranyitásra odamentem (este 8). Érdemes kipróbálni.

 

So, I’ve finished the one month volunteering in The Canary Islands.

I already wrote about the work at the previous post. I was the same. It wasn’t hard at all, I had to work 2-3 hours in the shifts, 5 times a week (or less).

At the last two weeks we had a lots of new volunteers so I had only 3 shifts and 0 at the last week.

I discovered the island as much as I could. The best option if you rent a car here, but the public transport also great.

Las Palmas: The capital of the island. There aren’t too much sights, 1-2 museums and churches and a long beach. I spent the most time here, the beach really nice.

La Isleta: It’s a smaller part in the capital, an almost island. The hostel is here (Atlas Hostel). The beach is rocky here, but still beautiful. You can go for a hike here too.

Vegueta: The old town at Las Palmas. Every Wednesday night is a tapas night, the streets are full with people.

Maspalomas: It’s a city on the south end of the island. I spent a few days here. There is the Natural Dune Reserve of Maspalomas. So beautiful, like a small desert in the city.

Agate: An other city on the west. I didn’t like this one too much, I spent only a few hours here. The beach is rocky so it’s not the best if you want to sunbath, but the water is calm here, without waves so it’s suitable for a swim. The view is amazing.

La Garita: There is the El Bufadero, it’s a hole in the rock. It’s really beautiful in case of big waves. Well, when I was there the waves were too small, but it was nice anyway.

 

I took surf classes in the last two weeks. I smashed my body so much, I had multiple bruises, one of my finger was purple for a week. At the one of the first times a board hit my head (actually, it hit me twice). One of them was near my eye, so it became purple/red for a week. I drunk a lots of ocean water, the power of the waves are unbeliavle. So it’s not an easy sport, but I loved it. I will continue it somewhere else.

I went to diving too. The first couple of minutes was weird, but I was trying to stay calm. It’s just unusual if you can’t breathe “freely”. I saw fishes, shells. I will continue this one too.

 

When I came here, I knew the hostel won’t be the best, but I wanted to decide based on the volunteers. I am not disappointed, everybody was amazing, open minded and chilled. We spent a lots of time together, night outs, singing/playing music at the terrace…

 

It was interesting to see the life here, at the Island. Everybody kind and polite. As I arrive near a crosswalk the first car stops. The bus driver waits until the older people sit down, or until they put the belt on the wheelchair or to the pram. I never saw this at home. The restaurants full all the time, and everybody spents the weekend at the beach.

 

I didn’t find tipical canarian foods here. I tried the patatas bravas (I already wrote about it here)

The seafood is so great and cheap here. I found a typical Spanish restaurant. The don’t give you a menu, there is a desk near the kitchen filled with seafood, you have to go there and pick a fish or something and also the preparation method (cook, grilled, etc). This place always on full. I got a table once, when I went there to the reopen ( they reopen the restaurant after the sieasta time, at 8PM). So this place absolutely worth a try. (Restaurant: Amigo Camilo)

A bejegyzés trackback címe:

https://leaveyourlifebehind.blog.hu/api/trackback/id/tr4314518926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása