Leave your life behind

Leave your life behind

Madrid - 15. nap / Day 15

2018. november 12. - Zsu.

Scroll down for the English version.

 

Utolsó napom Madridban. A városba teljesen beleszerettem. Most muszáj vagyok tovább menni mert még sok dolog vár rám, de ide még visszatérek.

Az utolsó pár napra már nem maradt látnivaló, spanyol ételek annál inkább! Az utóbbi 1,5 hónapban nem ettem annyit mint ebben a két hétben.

Igyekeztem felkutatni az érdekes és tipikus spanyol ételeket. Azt kell mondjam, akárhány alkalommal mentem el egy étterembe megkóstolni egy előre kinézett fogást, legalább két másik érdekes ételt láttam amit egyszer muszáj kipróbálnom.

Az is nagyon tetszik ahogy itt az éttermek működnek. Ebédidőben (délután 2 körül) minden tele van a belvárosban. Némelyik hely előtt sorok kígyóznak, mindenki asztalra vár. De ez nem olyan étterem mint otthon, hogy leülsz az asztalhoz, szépen megebédelsz, fizetsz, és kész.

Nemrég betévedtem egy helyre, a terasz része, benti része, minden tele... Szóval a már megtanult taktikát alkalmaztam itt is, bementem az étterem belsejébe, megálltam egy szimpatikus helyen, vártam hogy végezzen valaki a környéken és leültem. Rögtön kérdezte is a pincér hogy mit kérek. Az asztalok picik, pici székekkel, és nagyon közel egymáshoz. Annyira, hogy a széken lévő kabát már belelóg a másik asztaltársaságba, de ez senkit sem zavar. És itt minden helyen (legalábbis ahol eddig jártam) a bárpultnál is lehet ebédelni, nem muszáj asztalra várni. Ez is nagyon tetszik. Bánom hogy nem beszélek jól spanyolul, az emberek itt nagyon kedvesnek tűnnek, biztos jól el lehet beszélgetni a mellettünk ebédelővel. Kerestem most képet az egyik helyről, csúcsidőben kb. így néz ki.

 

Na de nézzük milyen különleges dolgokat találtam az utolsó napokra :)

Patatas bravas - Sült krumpli csípős, paprikás öntettel. Az első falatoknál még kellemesen csípős volt, de mire végeztem az egész tányérral, már csak egy pohár vízre tudtam gondolni. Az étteremben adtak hozzá egy adag olíva bogyót is, plusz pár szelet baguettet. Ahogy fizetni akartam a pincér még adott egy felest. Mivel ő nem beszélt angolul, én pedig spanyolul nem, így csak lehúztam, mi bajom lehet :) (Valószínű vermut lehetett, még sosem ittam korábban) Ez is nagyon finom volt, később néztem hogy sem az olivát, sem a kenyeret sem ezt a felest nem számlázták ki nekem. Összesen 7€ volt az ebédem (a krumpli + 0,5L sör). (A hely neve: Casa Toni)

Pimientos de Padrón - Padrón paprika, olajban kisütve, sózva. Hát ez is mennyire egyszerű étel, és nagyon finom.

Huevos rotos con jamón ibérico - Sültkrumpli, tükörtojás, és sonka. Ez nem ízlett annyira, a sonkával nem tudom mit csináltak, lehet sütötték,vagy ez most másfajta sonka volt, de nem jött be. Szendvicsben finomabb.

Regalitos de torito - A fordítását nem tudom, de ez bikafarok húsos ragu, tésztába sütve, mártással. Az íze vadhúsra emlékeztetett, annyira nem volt különleges, mint amire számítottam. Finomnak finom, és nagy adag. Az étteremben kb. 10 perce ülhettem ott a rendelés leadás után, de a pincér már hozta az engesztelő előételt, amiért ennyit kell várni... :) (hely neve: El Anciano Rey de los Vinos)

 

My last day in Madrid. I completely fall in love with the city. I have to go to an other place now because I have a lot to do, but I would like to come back here one day.

I didn’t have anything to do in the last few days, so I was just trying the spanish dishes! I didn’t eat this much in the last 1,5 mont like in this single week.

I tried to find the typical spanish dishes. Every time when I went to a place to try one dish, I always found like 2 other meals that I want to try.

I love how the restauranst work here. Filled with people, long lines in front of the restaurant, you have to go in and get a table for yourself, you can eat at the bar, the tables and chairs are so small, you sit right next to the other table, but it’s fine, doesn’t bother nobody. I am a little sad because I don’t speak spanish, I think I could talk with the people, everybody looks nice here.

But here is the dishes what I tried in the last days:

Patatas bravas – Cooked potato, with spicy pepper dressing. It was great at the first, but the dressing was too spicy. The waiter gave me olives and bread too and when i finished they also gave me a shot. Well, I don’t speak spanish, he doesn’t speak english so I just drank it :D I dont know what was it, maybe vermut. All in all, I liked the meal and the place too. I don’t have to pay for the olives, the bread or the shot. The whole dish was 7€ - the potato and a beer. (Restaurant: Casa Toni)

Pimientos de Padrón – Fried padrón pepper with salt. So simple, and so great.

Huevos rotos con jamón ibérico – Fries, eggs and ham. I didn’t like this meal that much. I don’t know how they cooked the ham, but the taste wasn’t great. It’s better in a sandwich.

Regalitos de torito – Bull tail stew in bread. The taste like any other venison. I tought it’s a more special thing. I was sitting in the restaurant like for 10 minutes, and the waiter gave me an appetizer because I have to wait too long :D  (Restaurant: El Anciano Rey de los Vinos)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://leaveyourlifebehind.blog.hu/api/trackback/id/tr1314365941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása