Leave your life behind

Leave your life behind

Kuala Lumpur - 4. nap / Day 4

2019. január 01. - Zsu.

Scroll down for the english version.

 

Nem terveztem ezt az ázsiai utazást. Egy barátommal beszélgettem a terveimről, Ő mondta hogy ha a helyemben lenne azonnal otthagyná Európát és felfedezné Ázsiát. Aztán ahogy megérkeztem Milánóba, rájöttem hogy egyáltalán nem hoz már lázba Európa. A látnivalók mindenhol ugyanazok - templomok, terek, múzeumok -  esetleg a város hangulata más, az meg tud fogni (vagy nem).

Emlékszem amikor elkezdtem utazgatni mennyire meg voltam ijedve, mennyire új volt minden szituáció. Ezt már nem éreztem, komfortosan utazgattam európába szóval ideje volt új kihívásokat keresni. Na ekkor vettem meg a Frankfurt - Kuala Lumpur repülőjegyet.

12 órás utazás, 7 óra időeltolódás. A Condor légitársasággal utaztam, és nagyon meg voltam elégedve. Európán belül ugye a fapados légitársaságokat választom (Wizzair, Ryanair), szóval nem tudtam mire számíthatok.

Az ülésen várt egy párna és egy takaró. Gyorsan kiderült hogy erre nagy szükségem van mert végig nagyon hideg volt a gépen. A személyzet legalább 6 alkalommal kínált italokat (hideget és meleget egyaránt), és volt 2 étkezés is (vacsora, reggeli). Nem tudom ki hogy van vele, de én imádom az repülős ételeket :D

A szórakoztató központ is elérhető volt mindenki számára. Az alap csomagban 2 film volt és egy Jóbarátok epizód. Prémium csomag is vásárolható a foglalás mellé ~5600Ft-ért, de mivel tudtam hogy az időm nagy részét alvással fogom tölteni így erre nem volt szükségem.

Nagyjából 1 óra késéssel indultunk és picit többel érkeztünk meg Kuala Lumpurba.

Magyar állampolgárok 90 napig tartózkodhatnak itt útlevéllel, feltétel hogy az útlevél 6 hónapig még érvényes legyen, legyen egy jegyünk a kiutazásról és elég fedezetünk az itt tartózkodásra. Végül ezek közül csak az útlevelemet nézték meg, készítettek egy fotót és ujjlenyomatot vettek. ÉS elhangzott az első Hungary (Magyarország) - hungry (éhes) vicc. Egész sokat kellett rá várnom :)

A reptérről busszal könnyű bejutni a városba, és ez a legolcsóbb megoldás (11MYR ~ 750Ft). A szállás is nagyon olcsó. Én hostelekben élek, ezek 1500Ft/éjszaka áron mennek de 5000Ft/éj áron már vannak privát szobák saját fürdőszobával (ennyibe kerül egy olcsó hostel ágy bárhol európában).

A hostel itt nem európai színvonalú. Eddig kettőt próbáltam. Egy éjszakát töltöttem a Step Inn Too hostelben. Nagyon jó helyen van, közel a pályaudvarhoz, de maga a hely nem a legszuperebb. Én egy alagsori szobában kaptam ágyat. Sehol egy ablak vagy ajtó a szobákon. Nem is igazán szobák ezek hanem fülkék, az ajtó helyén függönnyel. A másik helyen (Dorms KL2) is egy éjszakát töltöttem. Szerintem sikerült kifognom valamilyen akciót, mert csak 1500Ft volt a szoba aznap éjszakára, az alap ár 3500Ft. Itt szívesen maradtam volna még, de annyit nem fizetek egy ágyért (itt). A hostel amúgy tiszta, jó hangulatú, bátran ajánlom. UPDATE: Másnap reggel találkoztam egy hatalmas csótánnyal a lépcsőházban, szóval nem biztos hogy ajánlom a helyet :D

Az időjárás itt nagyon mellbe vág. Nem tudtam elképzelni mi vár rám, de kegyetlen ami itt van. Nem is a meleg a baj (32°), hanem a páratartalom (min. 75%, esős időben 90-95%).

 

Érdekességek:

  • A legtöbb hostelben az utcai cipőt az ajtóban kell hagyni, és mezítláb közlekedni bent. Szerencsére nekem van egy "benti papucsom", mert azért a fürdőszoba használat mezítláb egy hostelben... nem a leghigiénikusabb dolog.
  • Az autósok és motorosok egész vadul közlekednek itt. Motorosra bárhol lehet számítani, bármilyen irányból. És itt bal oldali a közlekedés, erre sem árt figyelni. 
  • A gyalogos átkelőhelyeken nem feltétlenül kell várni a zöld jelzésre - van ahol nem is vált a lámpa. Szóval egy megfelelő alkalommal csak át kell sétálni az úttesten.
  • A legtöbb ember beszél angolul.
  • Minden klímás itt. Hostelek, buszok, éttermek. Nagyon könnyű megfázni.
  • Az emberek nagyon kedvesek és segítőkészek. Sokan boldog új évet kívántak, boltban, étteremben, utcán, az eladó megkérdezi hogy telik a napom, ha elveszettnek tűnök anélkül segítenek hogy kérdeznék.
  • Sok étterem/kifőzde konyhája nyitott, közvetlenül a járda mellett van.

 

I didn’t plan this trip to Asia. I was talking about my plans with my friend and he said if he were me he would leave Europe and go to discover Asia.

And then as I arrived to Milan I realized I got bored in Europe. Every city is the same – churches, squares, museums – maybe the vibe of the city is different, it can catch you (or can’t).

I remember when I started this journey I was so scared, every situation was new for me. I don’t feel this anymore, I am comfortable in Europe so this was the right time to find new challenges. So I bought a ticket from Frankfurt to Kuala Lumpur.

12h long trip, 7h time-lag. I traveled with the Condor airline and I am absolutely satisfied. I always choose the low-cost airlines when I travel in Europe so I didn’t know what should I expect.

A pillow and a blanket was waiting for me at the seat. The cabin crew were offering hot and cold drinks at least 6 times, they also served two meals (dinner, breakfast). I don’t know but I love these airline meals :D

An entertainment system was available for everyone. The basic package contains two movie and a Friends episode. But it’s possible to buy a premium version, then you can listen music, watch 60 movies and 100+ TV show episodes. I knew I will sleep so I didn’t buy the premium one.

Hungarian citizens can stay in Malaysia for 90days with a passport. The passport should be valid 6 months more, you have to book an outward ticket, and show some proof that you have enough money for the vacation. They only checked my passport, took a picture and got fingerprints. AND  I heard the first Hungary – hungry joke. Well, I had to wait a lot for it :D

It’s pretty easy to get into the city. The cheapest option is the bus (11MYR ~ 2€). The accommodation is very cheap here. I always stay in hostels, these are around 5€/night, but you can find a private en suite room for 15€ (that’s the price of a cheap hostel anywhere in Europe)

Although the hostel isn’t in an European level. I already stayed at two places. The first one is the Step Inn Too hostel. It’s close to the bus station but the hostel is not the best. I had a room at the sub ground floor without windows and doors. It’s not even a normal room, it’s like a chamber. There are curtains instead of doors.

The other place was better (Dorms KL2). I stayed there for one night. I think I just found a special offer for that night because it was only 5€ but the regular price is 11€/night. I wanted to stay here longer, the place is clean and has a great vibe but I don’t want to spend 11€ for a hostel bed here. Although I can recommend this place. UPDATE: At the day after I saw a huge cockroach at the stairway so I am not sure I can recommend this place anymore. :D

The weather here just takes your breath away. I couldn’t imagine what is like, but it’s just so cruel. The 30°C would be fine, but the humidity is min. 75%, 95% when it’s raining.

Interesting things:

  • You have to take off your shoes before you go into the hostel. I am glad that I have indoor shoes because it’s just not the most hygienic thing to walk around at a hostel barefoot.
  • You have to pay attention to the cars and the scooters. You have to count for a scooter from anywhere from every direction. And they drive in the left side, so you have to keep in mind this one too.
  • You don’t have to wait for the green lights at the crosswalks. Maybe it won’t be green, so you should find the right moment and just go to the other side.
  • Most people speak English.
  • Everything is with AC here. Buses, shops, restaurants. SO easy to catch a cold.
  • Everybody is so nice here. After new year’s eve they wished me HNY, asked about my day, and they just help me without asking. (carry my luggage, give me infos)
  • Some restaurant’s kitchen is open, it’s right next to the sidewalk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://leaveyourlifebehind.blog.hu/api/trackback/id/tr4814525754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása