Leave your life behind

Leave your life behind

Barcelona VI.

2018. október 03. - Zsu.

Scroll down for the English version.

 

Hétvégén kimentem a Güell parkba. (=Egy 17 hektáros nyilvános városi park kertekkel és építészeti különlegességekkel. A kert Antoni Gaudí tervei alapján épült 1900 és 1914 között. A kert névadója, Eusebi de Güell üzletember eredeti elgondolása alapján egy parkos kertvárosi városrész kialakításával bízta meg Gaudít, ám az épületek közül csak kettő készült el. 1926-tól vált nyilvános parkká.)

A park fizetős részébe nem mentem be, mert felújítás alatt van szinte teljesen.

A parkban viszonylag gyorsan végeztem, így még elmentem a Tibidabora is (=Hegy a város mellett, 512m magas.) A Tibidabon van egy templom is (Temple Expiatori del Sagrat Cor) és egy nem túl nagy vidámpark. Mivel az online vásárolt sikló jegyhez kaptam 2 vidámparkos játékra szóló jegyet is, így muszáj voltam felülni valamire :D Nem sok játék van, nem is nagyon izgalmasak, szóval azokat választottam ahonnan jó képeket lehet készíteni: óriáskerék és egy „torony”.

A „torony” igazából egy kosár, ami 40m-re visz fel. Nincs semmilyen öv, kötél, vagy bármi, amivel nagyobb biztonságban éreztem volna magam. Az oldala kb. mellkasig ér, amíg az egyik kosár fent van, addig az alsóban cserélődnek az emberek. Szóval ennyi idő van "élvezni a látványt", és utána indul is lefelé. Nem vagyok kifejezetten tériszonyos, de mindkettőn úgy szorítottam a korlátot, ahogy csak tudtam :D Mozdulni se nagyon mertem. De azért lőttem pár képet ;)

A templomba ingyenes a belépés, pár euróért pedig a toronyba is fel lehet sétálni. Lift visz fel az első teraszig, és onnan lehet még tovább lépcsőzni felfelé - még egy 360fokos terasz, és végül a torony.

A tegnapom nem úgy alakult ahogy szerettem volna, szóval csak a strandra mentem le kicsit olvasgatni. Hazafelé még betévedtem a piacra hogy megkóstoljam a sárkánygyümölcsöt (Pitaja). Itt egy fél gyümölcs 3,5 euró, pici kanállal adják, így hazafelé meg is ettem :) Nem olyan finom mint vártam (már az árához képest is), szóval kipipálva, többet nem veszek.

Este Khris főzött nekünk vacsorát, mivel az volt az utolsó estéjük itt. Szóval együtt vacsoráztunk, aztán elbúcsúztunk mert korán reggel már indultak is a reptérre. Így már mindenki lelépett a hostelből akivel összebarátkoztam eddig.

Ma a Sagrada Familiát néztem meg. Már akkor megvettem a jegyet amikor ideértem (~1 hete). Nem számítottam rá hogy ennyire tetszeni fog, de nagyon szép. Kár hogy még kell neki vagy 10 év mire teljesen elkészül Audioguide is járt a jegy mellé, ráadásul magyar nyelven is elérhető. Szóval ezt úgy ahogy végighallgattam. Illetve olyan jegyet vettem amivel az egyik toronyba is fel lehetett menni. Felfelé lift vitt, lefelé már sétálni kellett, végig csigalépcsőn :)

Hétvégén valahol sikerült elveszítenem a frissen vásárolt 10-es tömegközlekedés jegyemet, így most büntiből sétálok mindenhova. (10,2 euró egy ilyen 10 alkalmas jegy, de már nem akarom újra megvenni) De legalább így tudok képeket készíteni a városban is :)

Az út során szeretnék gyűjteni valamit, de még nem sikerült kitalálnom hogy mi lehetne ez. Van aki kavicsokat gyűjt, vagy képeslapokat, hűtőmágnest, stb... Ezek közül nekem egyik sem tetszik igazán. Valami olyat szeretnék ami olcsó, kis helyen elfér (a bőröndöm tele van), nem is nehéz (bőrönd súlyhatár), mindenhol elérhető (falvakban, városokban) és ha hazaérek jól mutat majd valamilyen formában. Már elkezdtem nézegetni a szuvenír boltokat hátha beugrik valami, de eddig nem nagyon. És már csak 3 napom van itt.

 

At the weekend I went to the Güell Park (=It is a public park system composed of gardens and architectonic elements. In 1984, UNESCO declared the park a World Heritage Site under "Works of Antoni Gaudí".) I didn’t want to go to that part when you have to pay, because that part is under a construction now. I visited the park quickly so after I had time to visit the Tibidabo too (=Tibidabo is a mountain overlooking Barcelona, 512m) There is a church (Temple Expiatori del Sagrat Cor) and a smaller amusement park. I bought the funicular ticket online (you can go up to the mountain with the funicular), and I got two free ticket to the amusement park, so I had to use it well. There aren’t too many attractions, and also not too exciting so I tried to choose two with the best view: a “tower’ and the Ferris-wheel.

Well, the “tower” is just a huge basket, what brings you up to 40m. There is no belt, a rope or something for feel yourself in safe. The side of the basket in chest height. While the one of the basket is up, people are changing in the lower one, so you have enough time to “enjoy the view”. I don’t have a fear of height but I was grabbing the railing as much as I could. I didn’t even dare to move, but I took some pictures.

The entrance to the church is free, and for a couple of euros you can go up to the tower too. An elevator brings you up to the first terrace, and you can go further by walk to another terrace with a 360° view and then to the tower.

The yesterday wasn’t go as I planned so at the end I just went to the beach for a little. On the way home I visited the market, again. I wanted to try the dragon fruit (Pitaja). A half fruit is 3,5€ with a little spoon so you can eat it immediately. It’s not that delicious as I thought (and it’s so expensive).  

Last night Khris cooked dinner for us because that was their last day here. So we had a dinner together and then we had to say goodbye – they went to the airport at early in the morning. So I am “alone” now, every new friends went home.

Today I visited the Sagrada Familia. I bought the ticket when I arrived here (~one week ago). I didn’t expect that I will like this church this much, but it’s beautiful. It’s really sad it needs at least 10 more years to be done. The ticket included the audio guide (you can choose Hungarian language) and a tower tour. You can go up to the tower with an elevator and walk down in a spiral stairway.

I lost my public transport ticket at the weekend so I have to walk to everywhere (This pass is 10,5€ and valid for 10 routes but I don’t want to buy another one) But at least I can take pictures in the city. :)

I would like to collect something during this world tour, but I still don’t know what. Somebody collects stones, postcards, magnets etc. But I don’t like these ideas that much. I want something what is cheap, small (I have no space in my luggage anymore), not too heavy (luggage weight limit) and I can buy it in every city – in the smallest one too, and if I go home I can display it somehow. I am trying to get ideas from the souvenir shops but I still don’t know and I have only 3 days here to decide...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://leaveyourlifebehind.blog.hu/api/trackback/id/tr614278085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása