Leave your life behind

Leave your life behind

Sevilla - 3. nap / Day 3

2018. október 28. - Zsu.

Scroll down for the English version.

 

Málaga után Sevillában töltöttem 3 napot. Itt szerettem volna kicsit tovább maradni, de sajnos nem sikerült önkéntes munkát találni.

Közlekedni nagyon nehéz a városban. Mármint bőrönddel. Nagyon keskeny kis utcák, járda nincs, vagy csak akkora hogy éppen elfér rajta 1 ember. Aztán hirtelen véget ér, a másik oldalon folytatódik. Az autók (főként taxik) pedig folyamatosan jönnek. Térkő mindenhol, szóval nem volt egyszerű a 25 perces sétám az állomásról a hostelig.

A hostelt imádtam, nagyon szép, modern. Eddig ez tetszett legjobban (Black Swan Hostel Sevilla). Így is egy nappal tovább maradtam amúgy mint eredetileg terveztem. Utolsó napon szakadt az eső, így már nem tudtam semmit csinálni, csak bepakoltam a bőröndöm és indultam az állomásra. A vonatomat lekéstem, bőrig áztam, a bőrönd cipelés felér egy edzéssel, szóval nem voltam nyugodt :D Még nem sikerült átvenni a spanyol nyugis mentalitást. Mindig sietek mindenhova, és teljesen kivagyok amikor előttem lépésben haladnak az emberek. De igyekszem.

Amiket megnéztem:

  • Katedrális és Giralda (A világ legnagyobb gótikus katedrálisa, és egyben a világ 3. legnagyobb temploma, 1987 óta a Világörökség része. Építését 1402-ben kezdték meg. A katedrális harangtornya a 105 m magas Giralda Sevilla szimbóluma. 1184-1198 között épült, akkor még egy mecset minaretjének.) - A Giraldába 35 rámpa és 7 lépcső vezet fel, szóval most a 200+ lépcsőt megúsztam :)
  • Alcázar (Mór erőd volt, majd Európa legrégebbi királyi kastélya, 1987 óta a világörökség része. Az Alcázar gyakorlatilag egy hatalmas, gyönyörű palotanegyed, udvarokkal, kertekkel és sétányokkal. Itt forgatták a Trónok harca több jelenetét is.) - Nagyon szép. Tényleg hatalmas, nem is tudom hányszor tévedtem el. Nem sokkal nyitás után mentem oda, de így is legalább fél óra volt mire eljutottam a pénztárig.
  • Torre del Oro (13. századi katonai őrtorony, amely jelenleg kilátóként funkcionál, és a tengerészeti múzeum működik benne. A középkorban börtönként is működött. Harmadik szintjét 1769-ben építették hozzá.)
  • Plaza de Espana (Az 1929-es világkiállításra épült teret a város legszebb részének tartják, és egyben vitathatatlanul Spanyolország és a világ egyik legszebb tere is.) Ez a kedvencem az egész városban. Nagyon szép, hatalmas. Órákig lehetne itt sétálni, és ezer képet tudnék róla készíteni.
  • Museo de Bellas Artes (Az 1839-ben alapított múzeumban a középkortól a 20. század elejéig alkotott spanyol művészek remekművei kerültek kiállításra. A múzeum épülete 1594-ben épült.) Ezt csak azért néztem meg mert EU-s állampolgároknak ingyenes, így miért ne. Az épület jobban megfogott, mint maga a kiállítás.
  • Iglesia Colegial del Salvador (1674-1712 között barokk stílusban épült, több korábbi templom alapjaira. Harangtornya egy korábbi minaret. A katedrális után ez Sevilla második legfontosabb temploma.)
  • Metropol Parasol (A La Encarnación téren, Sevilla óvárosa mellett található fából készült modern látványosságot 2011. áprilisában avatták fel. Formáját a sevillai katedrális inspirálta. A Metropol Parasol a világ legnagyobb fából készült építménye: 150x70 cm-es, és 26 méter magas.) Ide elvileg fel is lehet menni, de nekem kívülről is épp elég volt.

 

I spent three days in Seville after Málaga. I wanted to stay a little longer here but I didn't find volunteer work.

It was really hard to get to the hostel with the suitcase. The streets are so narrow here, no sidewalk, or just a narrow one. The cars are coming all the time, paving-block everywhere, so it wasn’t a relaxed 25 minutes walk to the hostel.

I loved this hostel, really nice, modern (Black Swan Hostel Seville). This was the best since I started this travel. I stayed one day longer then I originally planned. The last day was rainy so I couldn’t do anything, I just packed my stuff and went to the train station. I missed my train, got soaked, the luggage carrying like an exercise, so I wasn't to calm. I didn't adapt the Spanish chill mentality yet. I am always in rush and I am so frustrated when somebody walks slowly in front of me. But I am trying :D

I visited the sights here as well:

  • Cathedral (a Roman Catholic cathedral. It was registered in 1987 by UNESCO as a World Heritage Site. It is the third-largest church in the world as well as the largest Gothic church) and Giralda (the bell tower of the Seville Cathedral) You can go up to the Giralda, it takes 7 steps and 35 ramps.
  • Alcazar (a type of Moorish castle, was built in the 1360s) It’s beautiful and huge. I got lost I don’t know how many times. I went here just after the opening time but I still took like a half hour to get in.
  • Torre del Oro (a dodecagonal military watchtower)
  • Plaza de Espana (a square in the Maria Luisa Park. built in 1928 for the Ibero-American Exposition of 1929) This is my favorite place in the city. I can walk here for hours, and took thousands of pictures.
  • Museo de Bellas Artes (a museum with a collection of mainly Spanish visual arts from the medieval period to the early 20th century) I visited this museum because it’s free for EU citizens. The building is nice, but I didn’t like the collection.
  • Iglesia Colegial del Salvador (baroque church was built between 1674 and 1712)
  • Metropol Parasol (the design of this structure was inspired by the vaults of the Seville Cathedral and the ficus trees in Plaza de Cristo de Burgos) It was enough from the outside.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://leaveyourlifebehind.blog.hu/api/trackback/id/tr1514327557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása