Leave your life behind

Leave your life behind

Madrid - 4. nap / Day 4

2018. november 01. - Zsu.

Scroll down for the English version.

 

Az első éjszakám Madridban szörnyű volt.

Mivel nem tervezek nagyon előre, így a szállás foglaláskor már nem volt túl sok lehetőségem. Plusz hétvégén érkeztem amikor amúgy is minden foglalt.

Na de azért sikerült választani egy jónak tűnő kis hostelt (Casa 18) a bookingon, 6 ágyas szoba, és még csak olcsó sem volt (22€/éj, amúgy egy éjszaka 13-15€ között van a belvárosban), szóval mi baj lehet. Nem nagyon volt időm utánanézni, és ez volt aznapra a legolcsóbb(!) szállás.

Első 2 percben rájöttem hogy nem ez lesz álmaim szállása. A szoba PONTOSAN akkora volt hogy 3 emeletes ágy befért.

A bőröndömet a folyosón kellett hagynom, mert a szobában már voltak hárman-három bőrönddel és nem fért be több. A szobában (meg amúgy sehol a hostelben) nem volt zárható szekrény ahova az értékeimet (laptop, iratok, pénztárca), be tudtam volna rakni, így a táskámmal aludtam aznap este. (Nem aludtam amúgy semmit, a konyhában töltöttem az éjszakát mert a szobában pár óra alatt elfogyott minden levegő és a fűtés miatt szörnyű meleg volt).

Szerencsére csak egy éjszakát kellett itt töltenem, mert másnapra már tudtam normális áron foglalni mást a belvárosban. Szóval 2 óra alvással reggel 8-kor már a másik hostel felé sétáltam :) Ami nagyon szép, modern, jó helyen van (2060 The Newton Hostel)

A látnivalók nézegetésével is jól haladok, de mivel legalább két hetet akarok itt tölteni így nem kell sietnem. Sok múzumba ingyenes a belépés a nyitvatartás utolsó 2 órájában és hétvégenként változó időszakban. Próbálom megcélozni ezeket az ingyenes időszakokat, ezzel is spórolva, de nem egyszerű. Ma egy órát álltam sorba az egyik hely előtt a hidegben (12 fok + szél), aztán kb 10 ember lehetett előttem amikor közölte a biztonságiőr hogy mára ennyi volt.

Első napok egyikén megnéztem a Almudena katedrálist. Ide mindig ingyenes a belépés. Amikor odaértem épp mise volt, és nagyon sokan voltak. Volt egy külön pad rész, ahova a későn érkezők/turisták is le tudtak ülni, szóval végighallgattam a mise végét, valamennyire követni is tudtam.

A piacra (Mercado San Miguel) is betévedtem egyik nap. Ez nem olyan turistás, mint a barcelonai, inkább gourmet piac. Nagyon sok szép dolog volt itt, gyümölcsök, tapas bárok, mindenféle ételek.

Kipróbáltam az itteni libegőt (Teleferico de Madrid) is. A belvárosból visz fel a Casa de Campo parkba, 10 perces út.  A park felülről kifejezetten kopárnak tűnt de lentről más, nagyon szép.

Belevetettem magam a spanyol gasztronómiába is, végre :) Ahhoz képest hogy már egy hónapja utazgatok Spanyolországban, az étel része eddig majdnem teljesen kimaradt. Na hát most bepótolom. Szerencsére Madrid ideális hely ehhez, itt minden tipikus spanyol ételt megtalálni.

Szóval amiket kipróbáltam:

  • Bocadillos de calamares - Rántott tintahalkarikás szendvics
  • Bocadillos de jamon y queso - Sonkás sajtos szendvics

Ez a két legalapabb kaja itt, 3-4€. Nincs benne semmi más, csak amit a neve is mutat. Egy friss szelet baguette, bele a feltét. Se vaj, se zöldség, se semmi, de nem is hiányzik. Na persze a sonka nem ám sima mezei sonka, hanem iberico ami kb. a sonkák sonkája.

  • Churros és más sütemények

A churro olyasmi mint otthon a fánk, olajban sült tészta. Itt reggelire is ezt eszik. A hostelben ahol lakok minden reggel van ingyen churros, de én valahogy soknak érzem ezt éhgyomorra.

Sikerült eljutnom arra a helyre amit még az utikönyvek is megemlítenek (Chocolatería San Ginés). Onnan lehet tudni egy helyről hogy az igazán jó, hogy sor kígyózik a bejárat előtt, mint itt is. Gyorsan sorra lehet amúgy kerülni, egy adag churros és hozzá a csoki szósz 4,5€. Mivel nem egy könnyű ételről van szó (sok olajat felszív sütéskor), ez az adag bőven elég két embernek. Minden más sütemény pedig annyira jól néz ki hogy nehéz kiválasztani melyiket akarja megkóstolni az ember :) Kinéztem már 1-2 helyet ahol mindent meg tudnék enni, szóval majd itt válogatok még :)

Még nem tudom pontosan meddig maradok itt, a város nagyon tetszik. El tudnám képzelni hogy itt éljek :) Sajnos önkéntes munka nincs szóval ez most saját költségen megy. Nagyon szeretnék már önkéntes munkát találni, és "letelepedni" valahol pár hónapra. Nagyon nehéz folyamatosan úton lenni. Bőröndből élni nem olyan jó :)

 

Jöjjön az egy 1 hónap 1 hetes összegzés:

Még mindig jól érzem magam, a hostel élettel sincsen még bajom. Mindenhol van annyi privát szférám amennyit igénylek. Az emberek többsége nagyon jófej a hostelekben, könnyű ismerkedni, beszélgetni.

Megtanultam örülni a kis dolgoknak is. Utóbbi pár hetem két legboldogabb pillanata volt amikor nem is tudom már hány nap után újra tudtam meleg vízben zuhanyozni, a másik meg mikor visszakaptam a frissen mosott ruháimat, összehajtva, illatosan.

Részben már megkaptam azt amit vártam ettől az úttól - nem vagyok már annyira érzékeny meg elkényeztetett. Régen sosem volt semmi nehézség az életemben, szerintem mindig mindent megkaptam, amit akartam. Na, hát ez most nem így van. Alkalmazkodnom kell másokhoz, a helyzetekhez. Nagyon sok olyan napom volt már hogy még délután sem tudtam hol töltöm majd az éjszakát, aztán csak megoldottam mindig :) A fent elmesélt hosteles helyzetnél a régi énem minimum elsírta volna magát, hogy nem akarja ott tölteni az éjszakát (vagy átbőgte volna az egészet), de most ez eszembe se jutott.

A kihívás miatt is vágtam bele ebbe. Tudtam hogy nem mindig lesz ez egyszerű, de izgalmas hogy magamra vagyok utalva egy teljesen új helyzetben.

 

 

My first day in Madrid was awful.

I never plan ahead so I didn’t have so many option when I wanted to book a hostel for the night. And I came at the weekend so everything was full.

At the end I found a great hostel (Casa 18), 6 bed dorm and it was pretty expensive too (22€/night, usually a night around 13-15/night at the city center), so I thought it will be fine. I didn’t have any time to check other pages (like TripAdvisor or google rates), and this was the cheapest hostel for that night.

Well, I had to realize at the first 2 minutes that this hostel won’t be my favorite. The room is the EXACT same size as three bunk beds. I uploaded a not too great picture, so you can imagine.

I had to leave my luggage at the corridor because when I arrived the room was almost full. I couldn’t put my stuff into a locker (there is no locker in the whole hostel). So I was sleeping with my belongings that night. (I mean, I didn't sleep at all because the room became too hot during the night, without any fresh air so I spent the night at the kitchen. )

I booked this place only for one night, so I checked into the other hostel at the morning. This is nice, modern, and in a really good place (2060 The Newton Hostel).

I was visiting the sights but I would like to stay here at least for 2 weeks so I have time. Some museum are free at the last 2 hours of the opening time, or at the weekend. I am trying to visit them in these free hours to save money but it isn’t that easy. I was standing in a line for 1 hour today (12°C + windy weather) and when I almost was in front of the entrance the security guy said they are closing for today…

I already visited the Almudena cathedral. The entrance is always free. I arrived during a mass, so the church was full. I sat down and was listening the mass, I understood some parts too. :)

I visited the market one day. This isn’t like the one in Barcelona. There are a lots of nice things, fruits, tapas bars, but it’s more like a gourmet market, and more expensive as well.

I tried the cable car here (Teleférico de Madrid) , it bring up from the city to the Casa the Campo park, it’s just 10 minutes. The park looked really dry and bare from above but it’s different from the ground.

And I finally dug into myself into the Spanish gastronomy :D This is my fourth week in Spain, but I didn’t try the Spanish dishes yet. So I have to close up, luckily Madrid is the perfect place for it.

So, I tried these ones:

  • Bocadillos de calamares – Sandwich with fried calamari
  • Bocadillos de jamon y queso – Sandwich with ham and cheese

These are the two most basic food here, 3-4€. A fresh baguette and just the toppings. Of course the ham not a usual ham, it’s Iberico, like the king of the hams.

  • Churros and other pastries

The churro is like a donut, in differen shape, and with chocolate dressing.This is the tipical breakfast here, there is free churros at the hostel where I live, but I don’t know, it’s too oily for a breakfast for me. I visited the best churros place in Madrid, this place is in the tourist books too (Chocolatería San Ginés). If there is so many people in front of a place, you can know it’s a good one, like this. The line went fast, a portion of churros is 4,5€ with the chocolate dressing of course. But this portion is more than enougt for two people.

Every other pastrie is so nice here, I literally want to eat everything. I already picked 1-2 places that I want to visit in the next days.

I don’t know how long will I stay here. I like this city so much, I can imagine to live here. :) Unfortunately I couldn’t find any volunteer work here, but I really want to find one somewhere and spend there a few months. It’s really hard to travel and live from a suitcase.

And here is the 1 month and 1 week summary:

I am still fine, I like the hostel life. I have as much privacy as I need. Most of the people are really cool, easy to know and talk with others.

I can enjoy the small things now. The most happiest things were when I took a shower in hot water after a few days, and when I got back my laundry and it smelled so great. :D

I partially got what I wanted from this trip. I am not that sensitive and spoilt anymore. I think I never had serious difficulties in my life, I got everything what I wanted. It changed now. I have to adapt to others, to the situations. I had so many days when I didn’t have any idea where will I spend the night, but always solved everything. In this hostel situation (Casa 18) the old me was crying all night, but I didn’t want to do that now.

I wanted to start this journey because of the challange. I knew it won’t be easy, but it’s exciting because I am alone, I have to solve every problems.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://leaveyourlifebehind.blog.hu/api/trackback/id/tr2814337173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása