Leave your life behind

Leave your life behind

Önkénteskedés / Volunteering

AIESEC

2019. április 04. - Zsu.

Scroll down for the English version!

 

Az AIESEC-et egy barátom ajánlotta. Ő már több programban is részt vett, így én is átnéztem a weboldalt hogy milyen lehetőségek vannak.

Nagyon sok projekt van, sok témában, a világ minden táján. Az AIESEC-nél igazából 3 típusú projektre lehet jeltkezni: önkéntes, tehetség, vállalkozó. A mostani az önkéntes csoportba tartozik, szóval erről van tapasztalatom.

Ezek az önkéntes projektek 6-12 hetesek, és a fogadó szervezet változó mértékben támogatja az önkéntest. Van hogy biztosítják a szállást, van hogy csak az étkezést, van hogy semmit. Nekem most nagy szerencsém volt, mert mindent biztosítanak.

A jeletkezés nagyon egyszerű, csak a weboldalra kell regisztrálni, rákattintai egy "jelentkezés" gombra, kitölteni pár kérdést (pl. miért vagy alkalmas erre a projektre), és kész is.

A jelentkezés után pár napon belül kaptam is választ a magyarországi szervezettől hogy köszönik a jelentkezést, kaptam egy saját EP managert (experience manager), aki segít mindenben, tőle lehet kérdezni ha bármi problémám van a jelentkezésel vagy már az önkénteskedés során.

Szóval az EP maagerrel volt egy rövid interjúm, ahol mesélt a programról, hogy megy a jelentkezés, kiválasztás, mire számíthatok a későbbiekben. 

A jelenkezés beadása után pár nappal az AIESEC UK-től is kaptam egy üzenetet hogy a projekt vezetője meghívna egy interjúra hogy megbeszéljük a részleteket. Erre egy héten belül sor is került, és bár én komoly interjúra számítottam, tulajdonképpen csak azt mondták el hogy miről szól a projekt és hogy szívesen várnak.

Az még fontos, hogy minden projektnek van egy díja, amit a küldő oldalnak (tehát nekem ez a magyarországi AIESEC) kell befizetni. Ez most 35.000Ft-volt . 150 EUR. De ahogy beszélgettem a többi önkéntessel, ez az összeg függ a küldő országtól. Egyik lány a németországi AIESEC-en keresztül jött, az ő projekt díja 300EUR volt.

Szóval megkaptam a projektet, el is fogadtam, aláírtam a szerződést és befizettem a projekt díját. Ezen kívül már csak egy biztosítást kell kötni, azt mindenki egyénileg intézi. Fontos hogy a projekt teljes időtartamára kiterjedjen, ez nekem most 12.000Ft körül volt a 6 hétre (37EUR)

Szóval ennyi az egész, nagyon egyszerűen megkaptam a munkát. Én másik projektre nem is jelentkeztem, ez az egy volt ami nagyon tetszett (a téma és a város miatt). De az önkéntes projektekre általában így megy a kiválasztás, a másik kettő típusnál (tehetség, vállalkozó) már sokkal komolyabb és hosszabb a jelentkezési folyamat, erről remélem a közeljövőben tudok részletesebben is írni.

 

One of my friends recommended me the AIESEC. He already attended at more projects, so I checked the website what’s this exactly.

You can apply for a lots of projects, in a lots of topics, all around the world. The AIESEC has 3 type of project: volunteer, talent and entrepreneur. Mine is the volunteer project so I have experience only with this.

These volunteer projects are 6-12 weeks long and the hosting organization can support the volunteer in varying degrees. They can cover the accommodation, the transportation, or cover the food, or cover nothing. I had a luck with this project because they cover the accommodation and the food too.

The application is super easy. You just have to sign up on the website, find a great prioject, click on the “apply” button, answer some questions (like why you are suitable for this role) and that’s it.

Few days after I applied I got an email from the Hungarian AIESEC, they received my application and since this is my first time they picked me an EP manager (experience manager) who help me during the project.

I had a quick interview with the EP manager where she told me everything about the AIESEC and the projects.

I didn’t have to wait to much for another email from the AIESEC UK. They invited me to an interview where we can talk about the project details. I thought it will be a serious interview but basically they just told me they want me in the project.

Another important thing, that you have to pay a project fee to the sending organization (this is the Hungarian AIESEC for me). The fee was 150EUR for this project, but it depends on your country. I talked with a German volunteer girl, she had to pay 300EUR for this same project.


So I got the job, I accepted it, and I signed the contract. I also had to take out an insurance, which one was 38EUR for the 6 weeks.

So this is the whole process, it’s pretty easy. I didn’t apply for any other project just for this one. You can get these volunteer jobs like this, but the other two type (the talent and the entrepreneur) application process is way harder. I hope I can write about my experiences with those too soon.

A bejegyzés trackback címe:

https://leaveyourlifebehind.blog.hu/api/trackback/id/tr214681482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása