Leave your life behind

Leave your life behind

Kuala Lumpur - 6. nap / Day 6

2019. január 03. - Zsu.

Scroll down for the english version.

 

A várost, az embereket és a kultúrát is sikerült megszoknom 2 nap alatt, már otthonosan mozgok itt. A városban nagyon könnyű tájékozódni, 30 perc alatt majdnem minden látványosság elérhető gyalog.

Az utolsó pár napomat egy harmadik hostelben töltöttem (Sudo), ezt már tényleg tudom ajánlani. Nem a legjobb hostel, de rendben van.

Látnivalók:

Madárpark - A legtöbb madár szabadon sétálgat az emberek között. Pár órás programnak tökéletes és nagyon szép képeket lehet készíteni.

Pillangó park - Én ide sajnos nem jutottam el, de szerettem volna. Aznap esett az eső, a pillangók pedig nem repülnek esőben... Szóval ezt ki kellett hagynom.

Batu caves - A városközponból óránként vonat megy szinte a barlangig. Hát pár száz lépcsőt meg kell mászni, de megéri. Bent van egy hindu templom, illetve a barlang egy részébe be is lehet menni vezetővel (persze külön díj ellenében). A sziklákon pedig rengeteg majom van, néha az emberek között mászkálnak.

Mahamariamman templom - Hindu templom. Belépni csak mezítláb lehet, a bejárat mellett 0,2MYR-ért megőrzik a cipőnket. Szép, díszes. Nem csak látványosság, valóban "működő" templom.

Merdeka tér - Most épp felújítás alatt van így az előtte lévő park és az út is le van zárva. Az itt lévő múzeum épülete nagyon szép.

Petronas tornyok - 452m magas, ide is fel lehet menni de én nem ezt választottam. Éjszaka nagyon szépen ki vannak világítva, érdemes ekkor is meglátogatni.

Menara Kuala Lumpur - 335m magas kilátó. Ez volt a legdrágább belépő itt (99MYR ~ 6700Ft). Megvettem online a jegyet, de így is hosszú sorbanállás várt rám. Azt senki se felejtse el hogy az online jegyet a helyszínen valódi jegyre kell váltani. Ezért nem is feltétlenül kell online megvenni, legalább 3 automatából lehet ott is vásárolni. (A végén nem kellett sokáig várnom, mert az egyik eladó beállított egy másik sorba ahol azonnal felmehettem. Milyen aranyos :) )

Bukit Bintang - A város egy része, tele boltokkal, éttermekkel. Bár nagyon közel volt a szállásomhoz, ide csak egyszer jutottam el, akkor is csak átsétáltam rajta. Ha valaki szeretné kipróbálni az ázsiai konyhát annak itt a helye. Minden megtalálható, rengeteg utcai árus, étterem.

Petaling Street Market - Kínai negyed vásárlóutcája. Na itt mindent lehet kapni, persze minden hamisítvány. Gucci pólóktól, YSL táskákon át Rolexegik bármi van. És persze kifőzdék és gyümölcs standok is vannak.

A látványosságokat (kivéve a pillangó park) sikerült bejárni, az ételek kipróbálásával viszont nem haladtam annyira jól mint ahogy terveztem. Minden ételhez (húshoz és körethez is) használnak valamilyen fűszert. Nem tudom mi az, de nem szeretem. Eleve nem szeretem a túl fűszeres ételeket szóval lehet hogy nem ez lesz az én ízvilágom. De azért máshol még próbálkozom az ázsiai konyhával.

Amit kipróbáltam még, azok az egzotikus gyümölcsök. Adtam még egy esélyt a sárkány gyümölcsnek (Barcelonában már próbáltam), de még most sem ájultam el tőle. Alig van íze, de itt legalább nem drága. Kóstoltam még a japán körtét, rambutánt, zöld mangót és a jackfruitot (ez magyar nevén jákafa? ezt sosem hallottam). És vettem ananászt is, ami bár nem újdonság, de az itteni ezerszer finomabb. Minden gyümölcs kb 1 adagnyi (felszeletelve, zacskóban árulják), és mindez amit itt felsoroltam összesen 800Ft volt. 800.

A 6 napot mindennel együtt (szállás, látnivalók, étkezés) nagyon felkerekítve 350MYR-ből kihoztam (~24.000Ft). Ez hatalmas előnye a városnak. Ha valakinek bejön a hely és a kultúra, nagyon sokáig élvezheti az országot.

 

I got used to the city in 2 days, I am familiar with the people and the culture here. It’s very easy to orient in the city, every sight is close, just 30min by walk.

I spent my last few days at a thirds hostel (Sudo). I can recommend this one. It’s not the best but it's OK.

Sights:

Bird park – The birds walk around freely. It’s great for an afternoon program and you can take nice pictures.

Butterfly park – I wanted to visit this place, but the weather was rainy that day and the butterflies can’t fly in rain so I had to skip this park.

Batu caves – You can reach this sight by train from the city center. The train stops really close to the cave. You still have to climb a few hundred steps but it worth it. There is a Hindu church inside the cave, you can go for a cave tour also and you will see monkeys at the steps and take picture of/with them.

Mahamariamman church – Hindu church. You have to take off your shoes before go in, but they store your shoes near the entrance for 0,2MYR. The church is nice, and it’s a real one not just a tourist attraction.

Merdeka square – It’s under construction so the park and the road in front of the museum building is closed.

Petronas towers – 452m, you can go up here too, but i tried an other tower. It worth a visit at night too.

Menara Kuala Lumpur – I choose this tower, 335m. This was the most expensive ticket (99MYR – 21EUR). I bought the ticket online, but i still had to wait in the line for a while. Don’t forget, if you buy a ticket online you have to change it for a „real” ticket at the ticket office first. But you can buy a ticket from a machine at the tower so no need to buy it online. (At the end I didn’t have to wait for long, one of the employee showed me another line, (maybe a skip the line one), so i went up to the tower directly.)

Bukit Bitang – A part of the city with restaurants and shops. It was really close to my accommodation, but I visited this place only once. If you want to try the Asian cuisine, it’s the right place for you. You can find everything here.

Petaling Street Market – A street in the Chinese district. You can buy everything here, everything fake of course.  Gucci shirts, YSL bags, Rolex watches… And you can buy street food here.

I visited all of the sights (except the butterfly park), but I didn’t try as much food here as I planned. They use some spice for everything (for rice and for meats too), I don’t know what is this spice but I don’t like it. And I don’t like the spicy food at all so it’s not for me. But I will try it later anyway.

I tried some exotic fruits. I gave another chance to the dragon fruit (I tried in Barcelona too), but it’s still not a love. I tried the Japanese pear, rambutan, green mango and the jackfruit. And I bought some pineapple and it’s just awesome. Every fruit was one portion (sliced, in a plastic bag), and all of the fruits was 2,5EUR.

I spent 6 days in Kuala Lumpur and I spent 350MYR (75EUR) included the accommodation, transportation and food). This is the greatest thing here. If you like the place and the culture, this is the right city / country for you.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://leaveyourlifebehind.blog.hu/api/trackback/id/tr6214532556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása