Leave your life behind

Leave your life behind

Madrid - 10. nap / Day 10

2018. november 07. - Zsu.

Scroll down for the English version.

 

Madridban (szerintem) kifejezetten sok múzeum van, ezek közül nem mind érdekelt, de ha már itt vagyok, ingyenes a belépés és rá is érek, azért megnéztem mindet.

Museo Nacional del Prado (A világ egyik legnagyobb leghíresebb, és legjelentősebb szépművészeti múzeuma, a spanyol művészeti alkotások legjelentősebb kiállítóhelye. A festményeken és szobrokon kívül több, mint 5000 rajz, 1000 érme, és medál és egyéb szépművészeti alkotások tekinthetők meg.) - Tényleg hatalmas, 3 szintes múzeum. A nyitvatartás utolsó 2 órája ingyenes. Hosszú sor kigyózik ilyenkor a bejárat előtt, gondolom akinek van ideje kivárni az ingyenes időszakot az inkább ekkor jön (amúgy a belépő 15€ lenne). Ez a múzeum tetszett. Sok Goya, Velazquez, Rubens  festményt láttam, hogy csak párat egyet említsek a híresek közül. És itt van a The Garden of Earthly Delights festmény is.

Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (A spanyol kortárs művészet remekeit mutatja be a 20. századtól, pl. Picasso, Dali, Miró alkotásait. A modern művészet, a kubizmus, a szürrealizmus szerelmesei számára nagy élményt és remek időtöltést ígér.) - Azt kijelethetjük hogy én egyik szerelmese sem vagyok. Fél órát legalább vártam a jegyemre (itt is az utolsó 2 óra ingyenes), de ugyanennyi kellett ahhoz is hogy körbejárjam az amúgy 3 szintes épületet.

Museo Sorolla (A múzeumban a spanyol impresszionista festő, Joaquín Sorolla gyönyörű festményei csodálhatók meg. A művész házában működik, melyet halála után özvegye múzeummá alakított.) - A festő számomra ismeretlen. A kert szép, a ház szép, de ennyi.

Museo Arqueologico Nacional (Az 1867-ben alapított spanyol nemzeti régészeti múzeumban őskori, egyiptomi, kelta, ibériai, görög, római és középkori történelmi emlékek kerültek kiállításra. Az emberi evolúciót is remekül mutatják be.) - Ez az, amire tényleg vártam. Tényleg nagyon jól felépített kiállítás. Nagyon sok extra információ van a vitrinek melletti táblákon. Az első szinten még mindent becsületesen elolvastam, de mivel ez a múzeum is 3 szintes - és csak az első szinten 2 órát töltöttem - így ezt hamar feladtam. A múzeum amúgy egész szombat délután ingyenes így van idő nézelődni.

Museo de Arte Thyssen-Bornemisza (A múzeumban olyan művek találhatók, amelyek a Pradóból hiányoznak: impresszionisták, expresszionisták, valamint európai, és amerikai festmények a 19. század második feléből. Ezeken kívül a 14. századtól is találhatók festmények) - Itt sok számomra is ismert festő művével találkoztam (Monet, Renoir, Picasso, Matisse, Degas...). Szép ez is, 1,5 óra alatt bejárható.

 

Ezen kívül még voltak egyéb látványosságok is amiket megnézegettem. Nem is tudom maradt-e még bármi amúgy.

Cuatro Torres Business Area (Üzleti negyed, pár nagy toronnyal). Hát oké. Ráérek, megnéztem, de hát pont csak 4 nagy torony.

Palacio Real de Madrid (Spanyolország királyának hivatalos rezidenciája, de jelenleg csak ünnepségeknek, diplomáciai, és protokolláris eseményeknek ad otthont.) - A szobákban nem lehet képeket készíteni, így nem is próbálkoztam. Szép belülről, az ingyenes látogatás miatt nagyon sokan voltak (nem tudom amúgy fizetős időben mennyien vannak).

Templo de Debod (Ősi egyiptomi templom, Egyiptom 1968-ban adományozta Spanyolországnak.) - Ezt szívesen megnéztem volna belülről (ez mindig ingyenes) de most felújítás miatt zárva van.

Real Jardín Botánico (8 hektár területű gyönyörű botanikus kert) - Ezt terveztem, hogy majd megnézem az ingyenes órában (ami csak kedden van 17:00-18:00 között), de az időjárás nem volt túl szép, így képeket nem igazán tudtam volna készíteni.

Estatua del Oso y el Madroño (Madrid jelképe az eperfa gyümölcséért nyújtózkodó medve.)

 

A múzeumokon és egyéb belépőkön megspórolt eurókat pedig elkölthetem a finom spanyol ételekre. Nézzük az utolsó poszt óta miket sikerült megkóstolnom:

Oreja especial de la casa - Abált malac fül, sütve. Sokat vártam erre, mert akárhányszor odamentem az étteremhez, zárva volt. Azért csalódott nem vagyok, de jobbat vártam. A malac fül önmagában nem volt újdonság. Nagy adagot adnak, friss kenyérrel. De azért hárman megbírkóztunk vele :D (hely neve: La Oreja De Jaime)

Mollejas de cordero - Mivel nem egyedül mentem vacsorázni, így alkalmam volt ezt is megkóstolni. Az étlapon volt angol fordítás is: "lamb sweetbreads" Mivel a lamb, a sweet, és a bread szót is ismerem (bárány, édes, kenyér), így nem gyanakodtam hogy ez valami extra étel lesz. Gondoltam ez bárány husi, valamilyen édes módon, kenyérrel, vagy tésztában, esetleg csak félresikerült a fordítás az étlapon... Még akkor se gyanakodtam amikor nem is volt édes, és tészta se volt sehol. Most, hogy a blog miatt rágugliztam hogy tulajdonképpen mi is ez, szembesültem vele hogy a sweetbreads az tulajdonképpen a timusz-/csecsemőmirigy. Még most sem tudom hogy ez pontosan mi, és azt hiszem ez így rendben is van :D

Gambas al ajillo - Olajban sült fokhagymás garnélarák. Amikor a pincér kihozza a cseréptálkában a rákokat, az olaj még forr körülötte. Az ízesítése nagyon alap. Fokhagyma, só, petrezselyem, csili. Nagyjából ennyi lehet rajta. Az olajat pedig lehet tunkolni a friss kenyérrel amit kapunk hozzá, szóval isteni. (hely neve: La Casa Del Abuelo)

Bambas de nata - Ahogy írtam korábban, nagyon sok szép süteményt láttam már, ez volt az amit eredetileg is meg akartam kóstolni csak nem volt amikor ott jártam. Ez végülis édes buci, krémmel töltve, porcukorral a tetején. És mennyire jó! (a legjobb süteményes hely: La Mallorquina)

Pepitos de crema - Ezt eredetileg nem akartam venni, de túl jól nézett ki. :) Tésztája hasonló az előző sütményhez. Formára más, a töltelék pedig vaníliás - fahéjas. Ez jobban ízlett.

Napolitana de crema és Napolitana de chocolate - Vaníliás és csokis krémmel töltött péksütmény A vaníliás a finomabb szerintem, a tetején mandula szeletekkel, hmm...

A tintahalas szendvics (itt már írtam róla) eddig a kedvenc. Gyors, olcsó (3€), és nagyon finom. Kora délután a hely dugig van (hely neve: Bar La Campana), és a vendégek 95%-a ezért a szendvicsért megy oda. A pultos srác annyit mondott hogy ha le akarok ülni valahova, várjak, és amint felszabadul egy asztal csapjak le rá. És tényleg így megy. Állnak sorba az emberek az amúgy tömött étteremben és figyelik melyik asztalnál végeznek majd az emberek. Ugyanez amikor én eszem a kis szendvicsemet. Az utolsó falatok már tiszta stresszesek, közben 5 szempár figyeli mikor állok már fel az asztaltól. Még egyszer ide mindenképp betérek.

 

There are a lots of museums in Madrid. I am not interested in every, but it’s free, I am here so I will visit all of them.

Museo Nacional del Prado (=) It’s really huge, 3 floors. It’s free in the last 2 hours of the opening time. The full price ticket is 15€ so the queue is always long in the free periods. I liked this museum. A lots of  art from Goya, Velazquez,, Rubens. And here is The Garden of Earthly Delights too.

Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (=national museum of 20th-century art ) I didn’t like this one. It took half hour to get in the museum, but I’ve have finished with the 3 –storied bulding in half hour too.

Museo Sorolla (The building was originally the artist's - Joaquín Sorolla.- house and was converted into a museum after the death of his widow.) – I don’t know thae painter. The house is nice, the garden too but that’s all.

Museo Arqueologico Nacional (The museum was founded in 1867 . ts collection is based on pieces from the Iberian Peninsula, from Prehistory to Early-Modern Age.) –I was waiting for this one. The exchibition really great with a lots of extra information. I started to read everything in the small vitrins and boards but it’s impossible. Just the first floor took me two hours and it’s also a three-storied building. This museum free at Saturday afternoon, so I had enough time to walk around.

Museo de Arte Thyssen-Bornemisza (art museum, fills the historical gaps in its counterparts' collections) – I knew a lots of artist here, like Monet, Renoir, Picasso, Matisse, Degas... It’s nice, I could visit it in 1,5 hours.

 

 

There are other sights in Madrid, I visited these too. I am not sure I have anything else to visit in the next days.

Cuatro Torres Business Area (Business area with 4 towers) Okay, I had time, I visited this one too. It’s exactyl just 4 tower.

Palacio Real de Madrid (the official residence of the Spanish Royal Family at the city of Madrid, but it is only used for state ceremonies)– It’s forbidden to take pictures in the rooms. It’s really nice, gold everywhere. The last 2 hour is the free entry time, the line is huge. I had to wait like 1,5 hours in the line to get in (and you have to go there earlier)

Templo de Debod (an ancient Egyptian temple that was dismantled and rebuilt in Madrid) – I really wanted to visit this one, but it’s under construction. (It’s free all the time by the way.)

Real Jardín Botánico (an 8 hectares botanic garden) – I wanted t ovisit this one too, in the free hours (Tuesday between 5-6PM) . But the weather wasn’t too nice so I skipped.

Estatua del Oso y el Madroño (Statue of the Bear and the Strawberry Tree . It represents the coat of arms of Madrid.)

 

I saved a lots of money ont he museum tickets so I can spend that money to food! I tried these ones since the last post:

Oreja especial de la casa – Steamed pork ear. I waited a lot for this meal. Everytime when i went to the restaurant it was closed (siesta time.) I am not disappointed but I tought it will be better. It wasn’t a new thing for me, I already ate pork ear before. (Restaurant: La Oreja De Jaime)

Mollejas de cordero – I went for dinner with somebody else, so I could try different dishes. This meal’s english name was „lamb sweetbreads” on the menu. I knew every word (lamb, sweet, bread) so I thought it’s some lamb meat in a sweet was, with bread or something. Well, it’s not. I still don’t know what is the sweetbread, but I it’s fine.

Gambas al ajillo – Fried garlic shrimps. When the waiter put this dish on the table, it’s still boiling. The taste is very basic, they use garlic, salt, persley, chili. And you can  I think that’s all. (Restaurant: La Casa Del Abuelo)

Bambas de nata – As I wrote before, I saw a lot nice pastrie. I wanted to try this one from the first time. Its a bun filled with cream. So simple and so great! (Best pastrie place: La Mallorquina)

Pepitos de crema – I didn’t want to try this one, but was so nice. It’s almost the same like the bambas, but in different shape. The filling was vanille cream with cinnamon. This was better.

Napolitana de crema és Napolitana de chocolate – It’s a pastrie filled with vanille cream or chocolate cream. I think the vanille version is the better, with almond slicen on the top, hmm…

 

But my favourite the calamari sandwich (I already wrote about it here) It’s quick, cheap(3€) and really tasty. The place (Bar La Campana) is full at afternoon and the 95% of the people order this sendwich. I wanted to eat my sendwich there, and the waiter sad I should just go inside, and wait until a table will be free. So I did that, I was waiting for a while, and when somebody’ve finished the meal I just went there, put my coat down and went back to order something. It’s so different than home. I like this place so much, I will go back here at least once.

A bejegyzés trackback címe:

https://leaveyourlifebehind.blog.hu/api/trackback/id/tr5414357403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása